Podjadanie wieczorem

podjadanie_wieczorem.jpg


Rano, przed wyjściem do pracy zwykliśmy wypijać naprędce kawę, czasami zjadamy też kromkę chleba. Po przyjściu do domu spożywamy coś ciepłego, za to wieczorem oddajemy się, nadrabiając braki całego dnia. Tak wygląda jadłospis wielu z nas. Jadłospis, rzecz jasna, błędny, nierozsądny, karygodny, prowadzący do wielu chorób, nadwagi a nawet otyłości!

Podjadanie prowadzi często do otyłości, na którą pracujemy latami. Niestety, zwiąże się ona nie tylko z brzydkim wyglądem, ale i z wieloma chorobami, które w zaawansowanym stadium otyłości są niewyleczalne.

Rodzaje otyłości
Otyłość przybrać może dwie postaci: brzuszną oraz biodrowo-udową.
Otyłość brzuszna, jak wskazuje sama nazwa, występuje w sytuacji, kiedy tłuszcz odkłada się w okolicy brzucha oraz klatki piersiowej. Jej następstwem są choroby wieńcowe serca, cukrzyca, miażdżyca tętnic, zaburzenia lipidowe, nadciśnienie. Otyłość tę nazywa się także otyłością typu męskiego lub jabłkowego.
Otyłość biodrowo-udowa, inaczej otyłość typu kobiecego, gruszkowego, kumuluje tłuszcz w okolicy bioder, ud oraz pośladków. I choć nie prowadzi ona do takich chorób, jak otyłość brzuszna, może prowadzić do zaburzenia układu kostno-stawowego czy powstania żylaków nóg.

Skąd się bierze otyłość
Otyłość nie musi świadczyć o tym, iż osoba, która ją posiada, dużo je. Problem w wielu przypadkach tkwi w błędach żywieniowych, na które składają się między innymi: nieregularne pory jedzenia, zbyt późne spożywanie kolacji, podjadanie między posiłkami.
Tajemnica odchudzania się, wbrew pozorom, nie tkwi jedynie w zmniejszeniu porcji spożywania pokarmów oraz wystrzeganiu się kalorycznych produktów, ale także w racjonalnym ich rozłożeniu.

Wiedzieć należy, że organizm, który przechodzi przez tak zwaną głodówkę każdą otrzymaną porcję magazynuje w postaci tkanki tłuszczowej. Każda dieta powinna opierać się na racjonalnych zasadach żywienia, do których zliczyć można:

  • rozłożenie dziennej dawki pożywienia na 4-5 niewielkich posiłków spożywanych o stałych porach, pomiędzy którymi przerwy nie będą dłuższe niż 3 godziny,
     
  • głodzenie nie przynosi niczego pozytywnego, dlatego nie warto tego robić. Znacznie lepsze rezultaty przyniesie jedzenie niewielkich dań, co ważne, możliwie urozmaiconych,
     
  • najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, dlatego na jego przygotowanie powinniśmy poświęcić więcej czasu. Powinno być zróżnicowane, syte i wartościowe. Nie musimy się obawiać jego ilością, gdyż organizm ma sporo czasu na spalenie dostarczonych mu kalorii,
     
  • spożywając posiłki, każdy kęs należy dokładnie i długo przeżuwać, bo to sprawia, że szybciej odczuwamy uczucie sytości, wspomagamy też trawienie,
  • przygotowując potrawy nie sięgajmy zbyt często po produkty tłuste, jak śmietana, unikajmy też dań zawierających dużą ilość tłuszczu: sosy, zagęszczane zupy, gotowe dania, fast foody, cukry i alkohole. Zastąpmy je warzywami i owocami, także w postaci suszonej, ciemnym pieczywem, makaronami, ryżem, kaszą, chudym nabiałem i mięsem, rybami,
     
  • picie co najmniej 2 litrów niegazowanej wody mineralnej dziennie.


Dieta a ruch

Racjonalne odżywianie się powinno zostać połączone z aktywnym trybem życia. Ruch bowiem sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej, wzmacnia mięśnie, i co ważne, poprawia samopoczucie.

Ćwiczyć powinniśmy 3-4 razy w tygodniu przez około 45 minut. Pamiętajmy, że spalanie tłuszczu następuje dopiero po upływie 30 minut, wobec czego ćwiczenia nie powinny trwać krócej. Ich wykonywanie należy poprzedzić rozgrzewką i zakończyć ćwiczeniami rozluźniającymi.
Ćwiczyć możemy w domu, jednak osobom o niskiej samodyscyplinie zaleca się uczęszczanie na zajęcia zorganizowane i prowadzone przez fachowców.

Osoby pragnące zrzucić zbędne kilogramy sięgają często po suplementy diety, które dostępne są w aptekach bez recepty. Przed ich użyciem warto jednak zapoznać się z treścią ulotki, bowiem istnieją przeciwwskazania do ich spożywania.

Zbliża się nowy rok, a wraz z nim pojawiają się postanowienia noworoczne. Jeśli jednym z nich jest zrzucenie zbędnych kilogramów, pamiętajmy, że oprócz postanowienia, musimy dać coś z siebie, wybierając drogę racjonalnego odżywiania oraz wprowadzając do naszego życia ruch, który, przyznajmy szczerze, jest rzadkim gościem w naszym życiu.

Your rating: Brak Srednia: 4.5 (2 votes)

Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz





Odpowiedzi

portret użytkownika Anonim
Anonim

Na śniadanko najlepsze musli :) Najbardziej lubię egzotyczne np Obst. Fantastycznie smakuje z mlekiem lub jogurtem naturalnym. Proste, zdrowe i smaczniutkie :)
Evcia

portret użytkownika Anonim
Anonim

i znów błąd... wystarczy trening interwałowy 15-30 min i również będziemy spalać tłuszcz.
Poza tym śniadanie również nie może być przesadnie obfite, bo zjadając na śniadanie 1000 kcal- co trudne nie jest (wystarczy 100g crunchy z tłustym mlekiem), i jedząc kolejne 2 posiłki normalnie, można się utuczyć; wszystko powinno być świadome, zbilansowane i mieć sens.