Zdrowe odżywianie

odz4.jpg


Zdrowe odżywianie

Odżywianie jest potrzebne, by dostarczyć organizmowi potrzebnych mu do prawidłowego funkcjonowania witamin i składników odżywczych. By jednak tak było musimy właściwie komponować menu. Tylko wówczas możemy mieć pewność, że dajemy sobie to, co z kolei nam daje siłę, witalność i poprawia samopoczucie.

Odżywianie się w zdrowym stylu nie jest trudne, wystarczy jedynie poznać kilka cennych wskazówek i przestrzegać ich w codziennym życiu. Sprawa dotyczy nie tylko tego co jemy, ale także tego, jak jemy, jak organizujemy naszą kuchnię i potrawy.

Każdego dnia powinniśmy wypijać co najmniej 2 litry napoju. Zaleca się wypijanie dużej ilości niegazowanej wody mineralnej, która oczyszcza organizm z toksyn i nawilża skórę, poza nią wskazane są także wszelkie herbatki ziołowe, soki ze świeżych owoców. Do dwóch-trzech filiżanek powinniśmy ograniczyć picie kawy i mocnej herbaty.

W ograniczonych ilościach należy spożywać produkty bogate w tłuszcze, dzienna dawka nie powinna przekroczyć 60 gram. W to miejsce warto przyjmować produkty niskotłuszczowe, na przykład chude mięso, ryby, ryż, makaron, ziemniaki, świeże owoce i warzywa.

Mięso jest bogactwem żelaza. By dostarczyć organizmowi wystarczającą jego ilość wystarczy jego dwukrotne spożycie w ciągu tygodnia. Najbardziej odpowiednie jest mięso chude, drobiowe, z kurczaka czy indyka.

Każdego dnia powinniśmy natomiast jeść wiele owoców i warzyw, które należałoby komponować z każdym daniem, jakie przyjmujemy codziennie. Wykorzystujmy możliwość jedzenia świeżych owoców oraz warzyw, z których możemy przyrządzać różnego rodzaju surówki. Produkty te są cenną skarbnicą witamin i substancji odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Ryby to pożywienie, które powinno gościć na talerzu co najmniej raz w tygodniu. Zawierają one bardzo potrzebne wysokowartościowe białka oraz wielokrotnie nienasycone kwasy tłuszczowe, omega -3, witaminy D i B12. Ryby morskie zawierają w sobie ważny dla zdrowia jod.

Decydując się na produkty mączne powinniśmy wybierać te pełnozbożowe. Zatem zamiast białej mąki i oczyszczonego ryżu zaopatrujmy się w pożywienie wytworzone z pełnowartościowego ziarna, jak gryka czy proso.

Z półek sklepowych z działu tłuszcze wybierajmy olej z oliwek, który zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe oraz tłuszcze roślinne.

Unikaj soli. W kuchni powinno się jej używać w małych ilościach, a to z racji tego, iż sól powoduje zatrzymywanie wody w organizmie, co sprzyja między innymi rozwojowi cellulitu. Zamiast soli zaleca się przyprawianie dań ziołami.

Wszystko należy spożywać z umiarem, dotyczy to również alkoholu. Lekarze polecają do obiadu kieliszek czerwonego wina, który korzystnie wpływa na układ krwionośny.

Biorąc pod uwagę sam akt jedzenie każdy pokarm powinno się przeżuwać i delektować się nim. Dzięki temu mamy możliwość szybszego wyczucia sytości, dzięki czemu unikniemy uczucia przejedzenia.

Your rating: Brak Srednia: 4 (1 vote)


Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz






Odpowiedzi

portret użytkownika Anonim
Anonim

Jeśli będziemy się zdrowo odżywiać i do tego uprawiać sporty lub ruszać się więcej na pewno będziemy bardziej zdrowi.

portret użytkownika Anonim
Anonim

Ja do mojej diety dodałam ryby, wczniesniej ich nie jadłam, bo nie potrafiłam przyrządzić teraz jest zupełnie inczej, ryby są bardzo zdrowe i wole zjeść teraz rybę niz kurczaka. Polecam wszystkim ryby.

portret użytkownika Anonim
Anonim

Hjka - ja także uwielbiam ryby, teraz jest sezon :) można kupić dużo taniej, polecam wszczególności nasze polskie Bałtyckie rybki - są naprawdę wysmienite i tanie.

portret użytkownika Anonim
Anonim

Niedawno w Dzień Dobry TVN mówili o nowym portalu - Wybredni.pl. Myślę, że powinni dam zaglądać ci wszyscy, którzą chcą zdrowo jeść. Jest tam m.in. ciekawy artykuł dla miłośników ryb.