Zdrowe i nietuczące przekąski

przekąski.jpg


Zdrowe i nietuczące przekąski

Kiedy podejmujemy decyzję o przejściu na dietę, musimy być świadomi, że wiąże się to z wieloma wyrzeczeniami. W większości przypadków musimy zrezygnować z batoników, ciasteczek, solonych paluszków, krakersów czy też chipsów, które do tej pory stanowiły nasze ulubione przekąski między posiłkami. Co zatem możemy jeść, kiedy dopadnie nas „mały głód”?

Oto kilka propozycji na zdrowe i nietuczące przekąski, które idealnie zaspokoją nasz „mały głód” podczas każdej diety.

Sok pomidorowy. Do szklanki gotowego soku dodajemy łyżkę Tabasco lub sosu sojowego. Dobrym pomysłem jest również to, aby do szklanki takiego soku zjeść łodyżkę selera naciowego. Taka przekąska zawiera jedynie 35 kalorii, a jest smaczna, zdrowa i bogata w wiele witamin i składników mineralnych.

Świeże jabłko. Zjedzenie jednego jabłka dostarczy nam zaledwie 70 kalorii. Jeżeli wybierzemy ładne i jędrne jabłko oraz zjemy je ze skórką, z pewnością wzmocnimy nasz organizm dawką wielu cennych witamin i pektyn, zawartych w skórce owocu.

Sałatka owocowa. Połowę kiwi i jabłka kroimy w plastry, pół pomarańczy dzielimy na cząstkę i dodajemy do tego łyżeczkę miodu i łyżeczkę soku cytrynowego. Tak przygotowana przekąska jest bogactwem witamin i gwarancją dobrego smaku, a do tego zawiera tylko 145 kalorii.

Koreczki owocowo – serowe. Kroimy w kostkę około 3 dag sera. Na wykałaczki nakładamy po kosteczce serowej i dwóch kulkach winogron. Wartość energetyczna tego typu przekąski to jakieś 125 kalorii.

Ziemniak z sosem. Gotujemy jednego ziemniaka. Przygotowujemy sos z łyżki jogurtu, pokrojonego kiszonego ogórka i świeżego koperku. Tak przygotowanym sosem polewamy ziemniaka. Całość dostarcza nam jedynie 90 kalorii, a z pewnością zaspokoi naszą ochotę na przegryzienie czegoś między posiłkami.

Kanapka z jajkiem. Na kromce pełnoziarnistego chleba kładziemy 2 listki zielonej sałaty i na to jajko pokrojone w plastry. Tak przygotowaną kanapkę posypujemy pieprzem i kiełkami. Taka kanapka dostarczy nam jedynie 135 kalorii.

Oliwki z fetą. Kroimy w kostkę jeden plaster sera feta i mieszamy z 3 dag zielonych i czarnych marynowanych oliwek. Dobrym pomysłem jest także posypanie takiej sałatki ziołami prowansalskimi lub bazylią. Sałatkę należy jeść powoli, nakłuwając składniki na wykałaczkę. Ta aromatyczna i pyszna przekąska ma niewielką wartość energetyczną, bo tylko 110 kalorii, ale z pewnością urzeknie nas swoim apetycznym wyglądem i przepysznym smakiem.

Ananas i jogurt. 150 ml naturalnego jogurtu mieszamy z 5 dag pokrojonego w drobną kostkę ananasa. Całość posypujemy po wierzchu cynamonem, który doda przekąsce cudowny aromat i słodki posmak. Jeżeli zamiast świeżego ananasa użyjemy owocu z puszki, wartość energetyczna wzrośnie o jakieś 30-40 kalorii. Przy użyciu świeżego ananasa przekąska ta dostarczy nam zaledwie 120 kalorii, a oprócz tego florę bakteryjną zawartą w jogurcie i witaminy zawarte w ananasie.

Gorący bulion. Przygotowujemy 200 ml warzywnego bulionu z kostki. Przyprawiamy go mielonym kminkiem i posypujemy natką pietruszki. Następnie kroimy w kostkę kromkę chleba typu graham i zarumieniamy go na patelni bez tłuszczu. Tak przygotowane grzanki wsypujemy do bulionu tuż przed jedzeniem. Taka przekąska dostarczy nam tylko 90 kalorii, a z pewności wprowadzi jakieś urozmaicenie w naszym dietetycznym jadłospisie.

Sałatka Caprese. Pomidor, kawałek cukinii i 5 dag sera mozarella kroimy z plastry, a następnie układamy na sałacie, przyprawiamy i polewamy octem balsamicznym. Ta apetyczna sałatka zawiera jedynie 85 kalorii, a z pewnością zaspokoi nasz głód i dostarczy nam wielu cennych składników odżywczych.

Koktajl ziołowy. Drobno kroimy połowę surowego ogórka, siekamy kilka gałązek świeżego koperku i natki pietruszki. Wszystkie składniki wrzucamy do 200 ml kefiru, dodajemy szczyptę estragonu i miksujemy. Ten orzeźwiający koktajl zawiera tylko 125 kalorii, a jest smaczny, zdrowy i z pewnością nietuczący.

Grzanka po góralsku. Pół kromki pieczywa Graham smarujemy cienko bryndzą. Zapiekamy grzankę w piekarniku lub na patelni bez użycia tłuszczu. Pieczemy ją tak długa, aż ser się zarumieni. Gotową grzankę posypujemy cebulą dymką i zjadamy z sałatką z pomidora. Tak przygotowany mały posiłek dostarczy nam tylko 145 kalorii, a z pewnością pozwoli nacieszyć się naszemu podniebieniu niezwykłym smakiem.

Pikantne jarzynki. Kroimy w słupki jędrna surową marchewkę, pół kalarepy i ogórka. Do tego przygotowujemy sos ze 100 ml gęstego jogurtu, 2 łyżek miodowej musztardy i pół łyżki curry. Warzywa należy jeść maczając je w przygotowanym sosie. Taka przekąska zawiera 130 kalorii, a jest bogactwem wielu cennych dla naszego organizmu witamin, zawartych w marchewce, kalarepie i ogórku.

Łódeczki z cykorii. Rozgniatamy widelcem 2 dag sera rokpol i dokładnie mieszamy z 5 gad twarożku homogenizowanego. Tak uzyskaną masą napełniamy listki cykorii. Tak przygotowana przekąska dostarcza nam tylko 125 kalorii i jest lekka i zdrowa.

Jak widzimy wszystkie przedstawione przekąski nie zawierają więcej niż 150 kalorii i są głównie oparte na owocach i warzywach. Jeżeli zaś nie chce nam się tracić czasu na przygotowywanie takich smakołyków, możemy skorzystać z gotowych przekąsek takich jak, np. wafle ryżowe. Ważne jest to, aby zachować umiar w spożywaniu takich małych posiłku, gdyż jak wszyscy wiemy, co za dużo to niezdrowo.

Your rating: Brak Srednia: 3.8 (4 votes)


Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz