Śniadanie

sniadanie.jpg


Śniadanie

Każdy organizm powinien otrzymać pierwszą porcję pożywienia między siódmą a dziewiątą rano. Właśnie to pożywienie jest dla nas bardzo ważne, to ono ma wpływ na to, jak będziemy czuli się w ciągu dnia, organizm musi bowiem mieć źródło, z którego może czerpać energię. Zatem jeśli nie zjadłaś śniadania, możesz spodziewać się tego, że w ciągu dnia nie będziesz mogła funkcjonować „na wysokich obrotach”, za to mogą ci towarzyszyć ból głowy, osłabienie i ogólne rozdrażnienie.

Śniadanie dla większej odporności i wydajności.
Pierwszy posiłek jest ważny dla naszego zdrowia, zwłaszcza kiedy na zewnątrz jest zimno, co nie oznacza, że należy z niego rezygnować letnią porą.
Porcja śniadania gwarantuje obronę przed chłodem i wirusami, sprawia także, że w swojej pracy jesteśmy bardziej twórczy i łatwiej chłoniemy wiedzę. Ma to związek z pracą mózgu, który do swej pracy potrzebuje glokozy, a ta zawarta jest w pokarmie ze śniadania.

Śniadanie równa się moc w ciągu dnia
Od porannego nastawienia zależy jak będzie przebiegał nam dzień, dlatego zafundujmy sobie na dobry początek smaczne śniadanie.
By nie wpaść w rutynę, która nawet w pożywieniu nie jest korzystna, komponujmy sobie, w miarę możliwości oczywiście, każdego dnia inne śniadanie. Do wyboru mamy: jajka, białe i żółte sery, wędliny, dla tych, którzy je jedzą, a także płatki. Uzupełnieniem niech będzie sok oraz świeży owoc lub warzywo.
To, co zjemy na pierwszy posiłek zostanie w ciągu dnia spalone, dlatego dobra wiadomość dla łakomczuchów, można pozwolić sobie z czystym sumieniem na kawałek ciasta z owocami, w ciągu dnia niewielka porcja zostanie spalona a poprawienie sobie nią humoru sprawi, że cały dzień będzie miły.

Wiele osób mówi, że nie może zjeść śniadania, bo po prostu nie ma na nie ochoty i nie może się przemóc. Zacząć trzeba od rozpoznania przyczyny porannej awersji do jedzenia.
Jedną z nich może być zbyt późno spożyta kolacja, bo skoro zjemy o 21 i kładziemy się spać, nie mamy się co dziwić, że nasz organizm nie domaga się kolejnej porcji. Takie późne jedzenie nie jest polecane, gdyż to, co zjemy późnym wieczorem nie ma możliwości na spalenie, dlatego odkłada się w formie niechcianego tłuszczyku. Żeby temu zapobiec i dać możliwość zjedzenia posiłku rano, przesuńmy godzinę kolacji na 18-19. To spowoduje, że rano ochoczo wkroczymy do kuchni w celu przygotowania pysznego śniadania.Mylne jest myślenie, że skoro nie zjemy śnadania, to energia potrzebna do funkcjonowania będzie czerpana z pokładów tłuszczu, prawda jest taka, że czerpie z mięśni, zatem tym bardziej nie warto rezygnować ze śniadania.

Drugim powodem, przez który nie mamy ochoty na jedzenie jest stres. Kiedy jesteśmy czymś podenerwowani nasz żołądek się kurczy, dlatego nie czujemy głodu a więc i potrzeby jedzenia. By temu zapobiec, spróbuj odreagować stres, możesz wziąć przed zaśnięciem ziołową tabletkę uspokajającą. Wyjście z domu bez śniadania i z niezbyt pozytywnym nastawieniem do życia spowoduje, że nie zauważymy nawet pierwszych wiosennych promieni słońca, a nawet jeśli je zauważymy, nie będziemy się potrafili nimi cieszyć, a szkoda...
 

Your rating: Brak Srednia: 2.5 (2 votes)


Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz