Napady głodu - skąd sie biorą?

napady_glodu.jpg


Wiele z nas wie, co to takiego napad głodu i jakie są jego skutki. Okazuje się, że wzrost naszej wagi to niejednokrotnie efekt życia w ciągłym stresie. Poddenerwowanie sprawia, że w naszym organizmie dochodzi do wzmożonej produkcji noradrenaliny, hormonu, który zwiększa ochotę na jedzenie węglowodanów, przede wszystkim słodyczy.

Kiedy doskwiera nam stres, mechanizmy, które czuwają nad uczuciem sytości i głodu zostają zachwiane. Dochodzi do nadprodukcji neuropeptydów Y, informujących o głodzie i zwalniających metabolizm oraz do zahamowania produkcji leptyny, hormonu dającego uczucie sytości, zmniejszającego apetyt. To właśnie sprawia, że stale odczuwamy głód a wskutek obniżonego tempa przemian materii dochodzi do odkładania się tkanki tłuszczowej.
W przypadku stresu ciągłego, dochodzi do otyłości brzusznej, magazynowania się tłuszczu w okolicy karku.

Stres sprawia, że czujemy chęć na słodki smak. Słodycze, jak wiadomo, przyczyniają się do wzrostu hormonu szczęścia, serotoniny, zatem sięgnięcie po czekoladę, najlepiej gorzką, jest świetnym rozwiązaniem.

Jak zatem radzić sobie z napadami głodu?
Jako że duży wpływ ma na niego stres, starajmy się unikać sytuacji, które go wywołują i miejmy pod ręką coś słodkiego, co wprawi nas w lepszy humor. Z ilością słodyczy jednak nie przesadzajamy, aby ważenie się nie wprawiło nas ponownie w zły nastrój...

Your rating: Brak Srednia: 5 (1 vote)

Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz





Odpowiedzi

portret użytkownika Anonim
Anonim

unikać sytuacji stresowych? to niemożliwe, a napady głodu głównie spowodowane są niejedzeniem cały dzień a potem nadrabianiem wieczorem, niestety z nawiązką; do tego jeszcze taki wyuczony nawyk, że przychodzi się i je i je i je...
1. zasada jedzenia śniadania i 2 posiłków poza domem, a na kolację już nie będzie się odkurzało lodówki.
2. oduczenie żarcia chipsów i czekolady przed tv, wyróbcie sobie nawyk robienia brzuszków np., albo rowerka leżąc na kocu na dywanie

portret użytkownika Anonim
Anonim

_____________________________________________________________________________
STRES / MIGRENA / BÓL GŁOWY TO RZECZYWISTY (PO CHWILI) SPADEK POZIOMU CUKRU WE KRWI. ♥♥♥♥♥

WSKAZÓWKA:
Szybko zjadamy porcję: RYŻ biały, KASZE (wszystkie do wyboru) lub WARZYWA strączkowe (fasola, groch, soczewica ew. zbyt tłusta soja).

Konsumujemy zatem tzw.
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

Mózg otrzymuje energię (węglowodany tj. biologiczne paliwo) i stabilizuje się w reakcjach. Poziom cukru wzrasta wolno, ale skutecznie (zwierzęta również).

Zobacz także:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.

Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL.

_____________________________________________________________________________

Dodaj nowy komentarz

  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania