Jak uniknąć efektu jo-jo?

jojo.jpg


Jak uniknąć efektu jo-jo?

Kiedy liczne wyrzeczenia i godziny spędzone na ćwiczeniach w końcu przynoszą upragnione efekty, nasza radość nie zna granic. Jednak nie wpadajmy zbyt wielką euforię. Ponieważ po rygorystycznej i drakońskiej diecie bardzo łatwo wpaść w tzw. efekt jo-jo.

Na początek dowiedzmy się co to jest i na czym polega efekt jo-jo. Otóż jest to szybkie przybieranie masy ciała po uprzedniej utracie wagi. To na ile nasza dieta była skuteczna jesteśmy w stanie stwierdzić dopiero po długim czasie od jej ukończenia. Jeżeli w ciągu 4-5 lat od ukończenia diety masa naszego ciała nie zwiększy się o więcej niż 5%, wtedy możemy powiedzieć, że przeprowadzona przez nas dieta była skuteczna i spełniła nasze oczekiwania.

Kto szczególnie narażony jest na efekt jo-jo? Są to przede wszystkim osoby, które stosowały krótkie diety. Niestety, nie ma co się oszukiwać. Kilkudniowe diety nigdy na trwałe nie rozwiążą naszych problemów z sylwetką. Zamiast upragnionej masy ciała, możemy tylko nabawić się odwodnienia i wycieńczenia organizmu. Dlatego też należy pamiętać, aby odchudzać się z głową. Jeżeli stosujemy bardzo restrykcyjne diety musimy pamiętać, że podczas ich trwania nasz organizm przestawia się na oszczędny sposób gospodarowania energią. Dlatego też po zakończeniu diety nasz organizm nadal ma mniejsze zapotrzebowanie energii niż przed rozpoczęciem odchudzania, a co za tym idzie, każdy dostarczony nadmiar energii odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Jest to naturalne ochrona naszego organizmu przed kolejnym okresem głodu.

W grupie zagrożonej efektem jo-jo są także osoby, które stosowały dietę wykluczającą produkty obecne w normalnym jadłospisie, np. diety warzywne lub ubogowęglowodanowe. Po zakończeniu takiej diety i powrocie do normalnego jedzenie utracone kilogramy szybko powrócą.

Jeżeli zależy nam na stałym utrzymaniu efektów diety, musimy pamiętać o tym, aby powoli wychodzić z diety. Nie możemy z dnia na dzień wrócić do normalnego stylu odżywiania się, ponieważ byłby to zbyt duża i zbyt nagła zmiana dla naszego organizmu, który przystawił się na jadłospis diety. Jeśli powoli i stopniowo zaczniemy zwiększać kaloryczność spożywanych produktów (najlepiej o 100 kalorii miesięcznie), z pewnością zmniejszymy ryzyko pojawienia się efektu jo-jo. Ważne jest także to, aby w okresie wychodzenia z diety zwiększyć swoją aktywność fizyczną, aby stopniowo zwiększająca się kaloryczność nie pozostawiła po sobie pamiątki w postaci tkanki tłuszczowej.

Niezwykle istotne jest także to, co jemy po zakończeniu naszej diety. Nie ma co się okłamywać. Chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę, że rozpoczęcie diety wiąże się ze zmianą swoich często niezdrowych nawyków żywieniowych na stałe. Żadna dieta nie miałaby sensu, gdyby zaraz po jej skończeniu każdy z nas zacząłby się objadać tłustymi potrawami, słodyczami lub wysokokalorycznymi przekąskami. Kiedy skończymy dietę należy wybierać takie produkty, które nie zniszczą tak długo wyczekiwanych efektów. Dlatego też zamiast słodyczy czy słonych przekąsek wybierajmy produkty, które są źródłem pełnowartościowego białka lub węglowodanów złożonych. Jeżeli nie jesteśmy w stanie sami określić jakie produkty możemy jeść, a jakie nie, najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalnego dietetyka, który ułoży odpowiedni dla nas jadłospis.

Jak więc widzimy sama dieta i przyniesione przez nią efekty to nie wszystko. Niejednokrotnie bywa tak, że łatwiej jest nam schudnąć, niż obronić się efektem jo-jo. Dlatego też tak bardzo ważne jest to, aby przestrzegać tych wszystkich wymienionych wyżej rad. Odrobina dyscypliny i samokontroli z pewnością pomoże nam w walce o piękne ciało. A kiedy już osiągniemy wymarzone efekty, szybko dojdziemy do wniosku, że naprawdę było warto.

Your rating: Brak Srednia: 5 (1 vote)


Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz






Odpowiedzi

portret użytkownika Anonim
Anonim

Gdy ważyłam 62 kilo moje dzienne zapotrzebowanie na energię wynosiło ok 2500 kcal, a teraz ważąc ok 53 kilo wynosi ona ok. 2200. Także nie mogę wrócić do tego co było kiedyś. Na razie od pół roku udaje mi sie utrzymać wagę, ale nadal jem w zasadzie tak jak na diecie, czyli niskokalorycznie. Nadal dużo ćwiczę i cieszę się ze swojej figury.

portret użytkownika Anonim
Anonim

Powiedzcie mi dlaczego ja mam efekt jojo po ćwiczeniach?mam 174cm (78kg) Jem cały czas tak samo tj nie obżeram sie, zjadam 3-4 niezaduże posiłki, zaczełam ćwiczyć codziennie po ok 1 h..i chudłam pooowoli ok 1kg na miesiac... ale jak troche sobie odpusciłam ćwiczenia ... tzn teraz tylko raz dwa razy w tyg po 1,5h to zaczynam powoli przybierać na wadze : / UWAGA z ćwiczeniami to tak samo jak z dietą! Jak przestajesz być na diecie to zaczyna być efekt jojo... i przybierasz na wadze... jak przestajesz ćwiczyć to tez przybierasz na wadze !!! ... a zaczełam ćwiczyć żeby nie mieć tego okropnego jojo ! NIE UDAŁO SIE... do kitu z tym... DOdam tylko że mój mąż chodzi codziennie na siłke od roku i wystarczył miesiac bez siłki aby powrócił do przybliżonych wcześniejszych rozmiarów... i po co tyle męczarni na siłowni ????

portret użytkownika Anonim
Anonim

Jestem na diecie warzywnej na razie nie przytyłam ale chcę schudnąć bez efektu jo-jo możecie mi coś poradzić ważę 64kl i proszę o radę jak mogę schudnąć bez efektu jo-jo jak dieta warzywna nic mi nie da?

portret użytkownika Anonim
Anonim

Jak coś się zmienia w sposobie życia tylko na chwilę to wiadomo, ze waga wróci do punku wyjścia. Trzeba na stale zmieniać nawyki. A jeśli chcecie zrobić coś odwrotnego czyli przyśpieszyć spalanie tłuszczu to polecam duzo sportu i l-karnitynę. ja ten suplement odkryłam dopiero niedawno,dostałam Direct i oniemiałam. Wspomaga odchudzanie świetnie. No, ale to nie jest środek dla leni, nie zadziała jesli się nie cwiczy.

portret użytkownika Anonim
Anonim

mam 13 lat 166 cm wzrostu i ważę 57 kg kiedyś ważyłam 63 ale byłam na diecie 1000 kcal...
mam pytanie: co teraz zrobić żeby niemieć efektu jojo?????Jak zjadłam trochę więcej przez 2 dni to przytyłam 1 kg;((

Pozdrawiam

portret użytkownika Anonim
Anonim

Aby uniknąć efektu jojo nie należy drastycznie zmieniać diety trzeba przygotować organizm do normalnego jedzenia . Mam w temacie odchudzania własne doświadczenia jak nie chcesz popełnić moich błędów przeczytaj co piszę , ja osiągnąłem efekty ale wcześniej popełniłem wiele błędów odwiedź mój blog a dowiesz się jakie ja popełniłem na początku błędy http://wwwlatweodchudzanie.blogspot.com/