Dziecko zdrowe dzięki diecie

stopka.jpg


Czym jest świadome macierzyństwo? To dbałość o nienarodzone potomstwo od dnia zapłodnienia, w każdym dniu ciąży. Troska o rozwijające się dziecko może przejawiać się w różnoraki sposób - przyszłe mamy chętniej zażywają aktywności fizycznej, unikają palenia papierosów i picia alkoholu, stosują również odpowiednio dobraną, zbilansowaną do potrzeb organizmu dietę. W jaki sposób jadłospis przyszłej mamy może wpłynąć na zdrowie nienarodzonego dziecka?

 

Czego potrzebuje Twoje dziecko?

 

Dieta w ciąży powinna obfitować przede wszystkim w witaminy i substancje mineralne, ponieważ zapotrzebowanie organizmu na te związki, w czasie ciąży zwiększa się niemal dwukrotnie. Nieprawdą jest natomiast stwierdzenie, że kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje. Popyt na wartość kaloryczną pożywienia wzrasta tylko około 15 proc., czyli nie więcej niż 300 kcal dziennie. Dlatego układając ciążową dietę, warto skupić się bardziej na jakości pokarmów, a nie na ich ilości. Pożywienie powinno dostarczać przede wszystkim związków budulcowych: białek, wapnia i fosforu. Oprócz tego, ogromną rolę odgrywają również foliany – grupa około dwudziestu związków chemicznych, będących naturalnym źródłem kwasu foliowego.

 

Gdzie znajdują możemy znaleźć poszczególne składniki?

 

Kwas foliowy, w przetworzonej formie znajduje się w zasadzie we wszystkich produktach żywnościowych, jednak największe jego ilości pochodzą przede wszystkim z roślin: brokułów, szpinaku, kapusty, brukselki, pietruszki, pora, kalafiora, szparagów, pomidorów, pomarańczy, otrębów oraz roślin strączkowych. Doskonałym źródłem wapnia są głównie przetwory mleczne: mleko, sery, twarogi oraz jogurt – należy jednak pamiętać o tym, że prócz wysokiej zawartości łatwoprzyswajalnego wapnia, produkty te obfitują także w mniej przydatny kobietom tłuszcz. Dieta ciężarnej powinna również uwzględniać spożywanie mięsa, a to ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na białko. Najlepszym wyborem dla przyszłej mamy będzie z pewnością mięso drobiowe, cielęce lub chudy kawałek mięsa wieprzowego.

 

Czy odpowiednia dieta wystarczy?

 

Niestety, w niektórych przypadkach, stosowanie tylko i wyłącznie zbilansowanej diety, nie wystarczy. Doskonałym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest wspomniany wcześniej kwas foliowy, który musi być dostarczany do organizmu kobiety również w innej formie. Przyswajanie kwasu foliowego z pożywienia może w całości nie pokrywać zapotrzebowania ustroju na ten związek. Dlatego najbardziej korzystnym rozwiązaniem tego problemu jest metafolina, zawarta w preparacie Femibion. Regularne zażywanie tego suplementu diety eliminuje wszelkie problemy z niedoborem folianów w diecie przyszłej mamy.

Your rating: Brak

Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz





Odpowiedzi

portret użytkownika Anonim
Anonim

Jestem ciężko pracującą mamą - moja praca to projektowanie stron - i przez długi czas nie zwracałam uwagi na dietę swoją ani dziecka. Karmiłam je czym popadnie, najczęściej rzeczami które da się po prostu szybko przyrządzić. Na szczęście ostatnio zdałam sobie sprawę jaki to błąd i w ciągu dwóch tygodni całkowicie zmieniłam nasze nawyki żywieniowe. Już po miesiącu czułam się o wiele lepiej. Mam teraz więcej energii żeby wykonywać tworzenie stron, a jednocześnie zdaje mi się, że moje maleństwo płacze jakby rzadziej. :)

Dodaj nowy komentarz

  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.

Więcej informacji na temat formatowania