Szczupła sylwetka w niedługim czasie




Szczupła sylwetka w niedługim czasie

Dieta, polegająca na oczyszczaniu organizmu z nadmiaru wody, złogów z jelita grubego i dostarczeniu organizmowi cennych wartości odżywczych trwająca zaledwie jeden dzień może spowodować utratę 1 kg.

Można ją przeprowadzać raz w tygodniu, zatem da nam to minus 4 kg w miesiącu. By każda dieta w miesiącu nie była taka sama, poniżej propozycje czterech z nich:

· Dieta owsiana
Dzień z zupą owsianą rozpoczynamy od ugotowania w dwóch litrach chudego mleka 7-8 łyżek płatków owsianych. Jest to nasze danie dnia, dlatego musimy je rozdzielić na 6 porcji. W trakcie podgrzewania kolejnych dodajemy 3 łyżeczki otrąb owsianych i czekamy, aż pod wpływem gorącego mleka zmiękną.
Owies zawiera wiele cennych składników, między innymi witaminy z grupy B czy fitoestrogeny, czyli hormony, które wraz z wiekiem kobieta produkuje coraz mniej. Ma także wpływ na zmniejszenie poziomu cholesterolu, gdyż zawiera cenny błonnik usuwający tłuszcz z naczyń krwionośnych. W jelicie grubym owies usuwa resztki pożywienia, dlatego łatwiej o wypróżnienie.

· Zupa cebulowa
Obierz i pokrój 4 duże cebule, które następnie podduś w niewielkiej ilości masła i oprósz łyżką mąki. Do tego dolej 1,5 litra wody gotując wszystko na niewielkim ogniu przez 30-40 minut. Dolej dwa kieliszki białego wytrawnego wina, przypraw szczyptą soli, pieprzu, ziołami prowansalskimi. Podawaj z grzanką.

· Dieta jabłkowo-ryżowa
Ugotuj dwie szklanki ryżu. Kiedy będą już prawie miękkie dodaj obrane i pokrojone jabłka, gotuj do momentu, kiedy ryż zmięknie a jabłka się rozgotują.
Przygotowana porcja ryżu jest porcją do spożycia w ciągu całego dnia, i możemy go spożywać zarówno na gorąco, jak i na zimno. By wzbogacić smak naszego jedzenia możemy posypać je cynamonem, imbirem, sokiem z cytryny, zatem każda porcja może smakować inaczej, w zależności od tego, co dodamy do jabłek i ryżu.
Ryż ułatwia pozbycie się wody z organizmu, odciąża nerki, wpływa korzystnie na zaburzenia śluzówki żołądka oraz jelita grubego. Zawiera witaminy z grupy B, potas oraz, co ważne, małe ilości sodu.
Dieta polecana dla osób o wrażliwych żołądkach.

· Dieta afrykańska
Obierz dwie cebule i por, następnie podsmaż je na dwóch łyżkach oliwy. Przypraw odrobiną curry, kminku oraz dwoma ząbkami czosnku. Dodaj dwie łyżki wody i duś około 5 minut. Następnie dołącz 50 dag poszatkowanej kapusty, pół kalafiora w formie różyczek, dwa pokrojone pomidory i dwie marchewki, zieloną część selera. Całość zalej 1,5 litrem wody i zagotuj. Następnie wsyp łyżeczkę kolendry, szczyptę chilli, kawałek świeżego imbiru i ponownie gotuj przez 40 minut. Po ugotowaniu się warzyw dodaj przecier pomidorowy i koskę warzywną zagotowując całość. Na koniec dopraw sosem sojowym i natką zielonej pietruszki.
Zupa czasochłonna, ale to prawdziwa bomba witaminowa.

Przyspiesza przemianę materii, spalanie tłuszczów, usuwa zalegającą w organizmie wodę. Ze względu na to, że produktem podstawowym jest kapusta, organizm, by ją przyswoić musi zużyć wiele energii, którą czerpie z magazynów tłuszczu. Zawarte w zupie warzywa są pomocne w procesie odchudzania.



Piękna i tania biżuteria artystyczna - Zobacz